Poradenství pro občany v tíživé sociální situaci nabízí od 1. října Magistrát města Ostravy. Na SOCIOPOINT se o radu můžete obracet anonymně osobně, telefonicky na bezplatné lince nebo e-mailem.
Sociální pracovníci pomohou lidem při hledání řešení jejich problému v širokém spektru životních situací. Lidé v nesnázích získají kontakty na konkrétní organizace i potřebné formuláře. Pracovnice jim pomohou zorientovat se v systému sociální pomoci a vysvětlí, kde dané služby v Ostravě najdou.
SOCIOPOINT pomáhá i ostravské odborné veřejnosti
SOCIOPOINT kromě pomoci občanům nabízí podporu také pracovníkům státních i nestátních organizací. Při hledání konkrétních řešení a východisek z obtížných situací klientů bude terénním pracovníkům k dispozici i nová, přehledná mobilní aplikace Sociopoint. Její předností je možnost vyhledání stěžejních informací, zejména kontaktů na organizace a úřady dle potřeby občana, i v režimu off-line, bez připojení k internetu.
Aplikace SOCIOPOINT pro OS Android
Aplikace SOCIOPOINT pro Apple
V nabídce jsou i odborné manuály a informační materiály pro veřejnost
V aplikaci a na webových stránkách města jsou k dispozici i odborné informační materiály – manuály, letáky a brožury k řešení pěti životních situací:
- Osamělost seniorů
- Domácí násilí na seniorech
- Bezdomovectví a dostupnost zdravotní péče
- Akutní krize člověka s duševním onemocněním
- Prevence a řešení zadlužení
Kontakty a provozní doba
Telefonicky: 800 700 650 (bezplatná linka)
Osobně: Nová radnice, Magistrát města Ostravy, Prokešovo nám. 8, Moravská Ostrava, kancelář v přízemí č. 51 (vchod přes pravou vrátnici)
- PO: 8:00–17:00
- ÚT: 8:00–12:00
- ST: 8:00–17:00
- ČT: 8:00–16:00
- PÁ: 8:00–12:00
E-mailem: sociopoint@ostrava.cz
Web a podrobné informace zde.
Projekt s názvem „Podpora rozvoje sociální práce a služeb v Ostravě“, reg. č. CZ.03.2.63/0.0/0.0/19_098/0015265, je spolufinancován z Evropského sociálního fondu, konkrétně z Operačního programu Zaměstnanost, státního rozpočtu České republiky a rozpočtu SMO.